Höstens arbetsdag

Lördagen den 21 oktober 2023 klockan 09:00
Sker årets sista arbetsdag.
Anmälan sker per SMS till 070–2030820 där ni skriver:

1. Ert för – och efternamn (om någon övrig träder in i ert ställe ska dennes namn även stå med i SMS:et.)

2. Vad ni önskar göra för arbetssyssla enligt listan arbetsdagen kommer omfattas av.

Arbetssysslan tilldelas i förstahand efter önskemål. Är samtliga poster fyllda, kommer ni i stället i andrahand tilldelas ett förslag på annan arbetssyssla som ett svars-SMS.

Arbetsdagen kommer omfattas av:

1. Montering av vägräcke till de nya fasta parkeringsplatserna. Till detta behövs minst 4 medlemmar där minst en medlem medtar borrskruvdragare kraftfull nog att borra i sten, helst batteridriven och minst en medlem medtar mutterknackare och hylssats i diverse dimensioner.

2. Grusa båthusets högra fack. Till detta behövs 4 medlemmar där helst två tar med egen skottkärra och samtliga tar med spade.

3. Städa parkeringen och åka med skräpet till återvinningscentralen (behövs en medlem med släpkärra)

4. Städa klubbstugan. Till detta behövs två medlemmar. Diverse städmaterial finns i klubbstugan.

5. Installation av elstolpe på Brygga 1. Till detta behövs två medlemmar där en har tillgång till mindre båt, en har skruvdragare och hylsnyckelsats.

6. Byta lampor till pelarstolparna.

7. Byggnation av ramp till iläggningsbryggan.

Medlem med bryggplats och/eller vinterförvaring inomhus har arbetsdagsplikt. Sista anmälningsdatum är 18 oktober. Anmälan är obligatoriskt.

Hälsningar
Styrelsen