Klubbholmen Vigselsand

Vår klubbholme

Enda sättet att komma hit är sjövägen. Här har vi en härlig sandstrand som är barnvänlig. Vi har en eldplats och två vanliga grillar som alla får använda. En stadig brygga med plats för ganska många båtar. Om man övernattar här kanske man blir väckt av rälsbussen som kommer förbi då och då bara ett stenkast från bryggan.

Om man följer stranden en liten bit söderut så kommer man till vårt lilla dass. Det ligger avsides och ostört från bryggorna. Om man har dörren öppen under besöket kan man njuta av kanske Värmlands finaste utsikt.

Vi har ingen sophämtning så Kom ihåg att ta med dig dina sopor och tänk på att trasigt glas och kapsyler kan skada både små och stora fötter och tassar. Självklart så lämnar vi alla stranden så som vi vill att den ska vara när vi kommer dit.